Valoració del 15è Congrés de Convergència

Valoració del 15è Congrés de Convergència

{mosimage}Fa unes setmanes, concretament els dies 11, 12 i 13 de juliol, vam celebrar el 15è Congrés de Convergència a Barcelona. Van ser tres dies de molta feina: votacions, discursos, aprovació o no d'esmenes… moltes hores però amb la il.lusió d'haver treballat per Catalunya, establint les bases de CDC per als pròxims quatre anys i, alhora, dibuixant un espai en el qual caben totes les sensibilitats catalanistes i les forces o persones a les quals els preocupa Catalunya com a país. CDC Castelldefels va presentar una delegació de sis persones, entre les quals m'incloc, que ja havíem treballat mesos enrere els textos de les diferents ponències que se sotmetien a aprovació en el congrés. Per a Castelldefels el fet de presentar sis delegats vol dir que som un municipi amb puixança evident, i això ho rendibilitzarem com cal.

En el Congrés es van definir posicions. L'Artur Mas va deixar clar que la seva és la darrera oportunitat de cara a la Generalitat, i va obrir la seva successió en explicitar que en el pròxim Congrés plegarà de secretari general. En Felip Puig s'afiança i la Marta Alòs i el Lluís Recoder s'integren al secretariat permanent. També es destacable que el nou consell assessor del partit, presidit per Josep Maria Cullell, està format per 14 exconsellers. De totes maneres, la composició de l'executiva apunta clarament cap als futurs lideratges: Felip Puig, Oriol Pujol, Lluís Recoder o Josep Rull.

Convergència és una formació política que, després del Congrés, ha quedat situada entre el sobiranisme i el centresquerra, un partit que s'ha definit sempre pel seu rigor, treball i perquè Catalunya sigui sempre respectada.

Anna Maria Pérez
Presidenta CiU Castelldefels