Concentració mensual per un finançament just
{mosimage}El passat 9 d’agost es va esgotar el termini previst a l’Estatut perquè Generalitat i Estat arribessin a un acord. Després d’una oferta per part de l’Estat que tant el govern com CiU van considerar clarament insuficient, es fa evident la manca de voluntat política per part de l’Estat i del president espanyol per complir el mandat estatutari i satisfer, d’aquesta manera, les necessitats econòmiques de la Generalitat i reduir un dèficit fiscal que repercuteix clarament en la qualitat de vida de la societat catalana.
Amb aquest rerefons, el dimarts 9 de setembre a les 9 del vespre es van concentrar davant la porta de l’Ajuntament de Castelldefels unes quaranta persones, que durant 9 minuts van demanar en un to festiu que, al marge de l’acord de finançament que finalment es pugui assolir, s’obri un procés democràtic basat en el dret de decidir que permeti recuperar la sobirania de la nació catalana. L’actuació va ser coordinada per CDC de Castelldefels amb la seva presidenta, Anna M. Pérez, al capdavant, però és una acció oberta a totes les persones que creuen que Catalunya està rebent un tracte injust i que vulguin afegir-se a la reivindicació.
Aquesta iniciativa, impulsada des d’internet, s’anirà repetint cada dia 9 de mes a les 9 del vespre. Aleshores, es demana als partidaris d’aquestes concentracions mensuals que en facin divulgació activa, que les promoguin als respectius municipis i que creïn espais (com blocs o pàgines web) on altres persones puguin confirmar l’assistència. L’evolució i la implantació territorial de la iniciativa es podrà seguir a través del bloc http://grupdel9.catosferics.cat