Davant la crisi: Educació Pública, Política Social
{mosimage}La posada en marxa d'una llei,com la LEC (Llei d'educació de Catalunya) pot arribar a passar,malauradament, desapercebuda i les conseqüències poden ser molt negatives, en aquest cas, per al sistema educatiu públic de Catalunya ,que necessita més imaginació i recursos humans i materials i menys informes europeus…
Van aprovant-se reglaments, decrets, resolucions… i finalment tenim davant decisions com el nou calendari escolar, la desaparició de la jornada intensiva de juny, la reducció del personal dels centres de recursos o dels LIC,la pèrdua del batxillerat nocturn… aconseguint un panorama de mesures desmesurades i que generen malestar social.
En temps de "crisi" no és precisament el millor moment per a fer mudances cap a models basats en l’informe PISA,sinó el moment de reforçar l'educació per tal de fer sòlids els valors de l'esforç,la recerca,l'estudi,el coneixement,el treball d'equip… per això cal dedicar-hi temps i diners, perquè no hi ha millor inversió per a qualsevol país que formar els seus infants, joves i adults i posar al seu abast tots els espais possibles d'educació…reglada,artística,esportiva, en valors, drets i deures, en cultura de pau,per la convivència, la igualtat i la inclusió,etcètera.
Des d’ICV-EUIA creiem que cal potenciar el sistema educatiu públic (com el de sanitat o el de protecció social) des de qualsevol vessant de govern,per exemple: retallant la despesa exagerada i supèrflua en armament i en general en despesa militar, retirant-nos de l’Afganistan, reduint les despeses de la Casa Reial i les aportacions a l'Església catòlica i sobretot amb l'aplicació de la tasa Tobin a les transaccions de capital financer.
Així, no caldria prendre decisions que retallin els drets socials de la ciutadania. I així ho treballa la nostra coalició des de la responsabilitat en educació a la ciutat,marcant-la com un dels principals pilars de govern i escoltant la comunitat educativa per entendre les arrels del seu malestar.
Fa lleig deixar-nos vendre la idea que aquests temes que van apareixen des del moment de l’aplicació de la LEC són conflictes entre mestres i famílies, quan els dos col·lectius estan vivint la falta de transparència en molts processos. Cal demanar claredat al voltant d’aquest canvis en el món de l’educació reglada, i des d’ICV-EUIA continuarem exigint més participació.