La Festa Major d’Hivern

La ciutat de Castelldefels va celebrar entre els dies 5 i 9 de desembre la seva tradicional Festa Major d’Hivern amb un extraordinari èxit de participació, tant per part de la ciutadania com per part dels comerciants i les associacions cíviques, culturals i esportives que hi varen participar. L’augment d’assistència a la gran majoria d’activitats organitzades durant el llarg cap de setmana, contrasta amb la situació de crisi que ens toca viure.

 

Aquest cop, els actes propis dela FestaMajores van  unir a la celebració de la primera fira medieval Castrum Fidelis, de forma que es varen ajuntar els esforços i les inquietuds de nombroses persones de diferents regidories, entre elles les de Cultura, Festes, Esports, Comerç i Turisme, aquestes darreres responsabilitat de la regidora Margaret Manzano.

La celebració dels tradicionals Correfoc de Diables i Cercavila, sota la direcció de l’Agrupació de Cultura Popular de Castelldefels, amb la participació de bastoners, grallers, castellers i  d’altres, així com la organització per part del club Castelldefels Outdor dela XXXIPujadaal Castell o la classes obertes de Tai-txi-txuan i txi-kung a càrrec de l’escola de Tai-txi Joanyinyang, van donar una gran animació a les places i carrers de la nostra ciutat.

Qualsevol d’aquest actes mereix en si mateix un elogi i un agraïment individual, però en aquesta ocasió, permeteu-me que vulgui dedicar unes ratlles al fet que la colla castellera de Castelldefels hagi experimentat un avanç molt considerable, amb la incorporació de nous integrants. Un fet que haurà de permetre que aquesta tradició tan nostra pugui assumir nous reptes en els propers mesos. L’intent desmuntat dels 3 de 7 i  4 de 7 que ens varen oferir, amb la col·laboració dels membres del Club de Rugbi de Castelldefels, ala Plaçade l’Església va ser una bona prova del que estic dient.

Entre unes coses i altres, l’èxit assolit demostra que les coses es poden fer bé tot i no disposar de grans recursos econòmics i que les mancances es poden substituir per treball en equip, deixant de banda els personalismes, per una bona dosi d’il·lusió, per una gran vocació de servei i per molts altres dels valors que reuneixen, sens dubte, els habitants de la nostra ciutat.

David Grau

Grup Municipal CiU